Rodzaje kuponów i grupa docelowych odbiorców

W Mobile Photo Kiosk możesz planować i wdrażać różnorodne akcje promocyjne z wykorzystaniem funkcji kuponów rabatowych. Umożliwia ona Twoim klientom wprowadzenie kodu kuponu w koszyku i zmniejszenie kwoty zakupów o wskazany procent lub wartość pieniężną.
Kod rabatowy może być oznaczony jako domyślny i aktywować się samoczynnie w koszyku lub może być podawany ręcznie przez klienta.
Pod względem realizacji celów prowadzonej w ten sposób kampanii promocyjnej, jednymi z najważniejszych parametrów kuponu są jego rodzaj oraz grupa docelowych klientów. Te dwa kluczowe parametry postaramy się wyjaśnić.

Rodzaje kuponów
Typ kuponu określa, w jaki sposób i w jakich sytuacjach kupon może zostać wykorzystany. Każdy z dostępnych typów kuponów oferuje inne możliwości, co pozwala na tworzenie różnych promocji.
- „Standardowy” – ten typ kuponu daje podstawowe możliwości konfiguracji i nie posiada żadnych dodatkowych funkcjonalności. Umożliwia wielokrotne korzystanie z rabatu, a jego jedynymi ograniczeniami są Okres ważności i ewentualnie ustawiony Limit użycia. Sprawdzi się w okresowych promocjach, gdzie klienci mogą kilkukrotnie wracać po zakupy i wciąż korzystać z tej samej zniżki. Dzięki swojej uniwersalności jest to podstawowy typ kuponu.
- „Przyklejony” – po pierwszym użyciu kupon tego typu „przykleja się” do konta użytkownika i automatycznie dodaje się do jego koszyka przy każdym kolejnym zamówieniu. Jest przeznaczony do przyznawania stałego rabatu wybranym klientom. To również wygodna opcja dla użytkowników, ponieważ po jednym użyciu mogą liczyć na zniżkę przy każdym kolejnym zamówieniu i jednocześnie nie muszą pamiętać o każdorazowym wprowadzaniu kodu w koszyku.
- „Powitalny” – ten kupon przeznaczony jest wyłącznie dla nowych klientów i może być wykorzystany tylko przy ich pierwszym zakupie w Twoim sklepie. Po dokonaniu pierwszego zakupu, kupon traci ważność dla danego użytkownika. Tego rodzaju kupon to doskonały sposób, aby potencjalni klienci spróbowali Twoich produktów.
- „Jednorazowy” – podobnie, jak kupon „Powitalny”, ten typ kuponu może być użyty tylko raz przez każdego klienta. Jednak w tym przypadku jest to niezależne od tego, czy jest to nowy czy stały klient, który robił już zakupy w Twoim sklepie. To rozwiązanie sprawdza się w sytuacjach, gdy chcesz przyznać zniżkę szerokiemu gronu klientów, mając przy tym pewność, że rabat nie zostanie nadużyty przez żadnego z nich.

Grupa docelowa
Dodając kupon możesz zawęzić grono jego odbiorców dzięki opcji Grupa docelowa. Funkcja ta pozwala na pełną kontrolę nad tym, kto może wykorzystać Twój kupon – czy są to wszyscy użytkownicy, czy tylko wybrane grupy klientów.
➡️ Wszyscy użytkownicy – ta opcja pozwala na udostępnienie kuponu wszystkim klientom odwiedzającym Twój sklep, niezależnie od tego, czy są zarejestrowani, czy nie. To idealne rozwiązanie do organizowania akcji promocyjnych, skierowanych do jak najszerszego grona odbiorców. Ze względów technicznych ta opcja jest dostępna tylko dla kuponów typu Standardowy.
➡️ Tylko zarejestrowani użytkownicy – kupony z tą grupą docelową są dostępne wyłącznie dla zalogowanych użytkowników posiadających konto.
➡️ Tylko zarejestrowani użytkownicy lub użytkownicy aplikacji mobilnych – ten typ grupy docelowej łączy w sobie dwie kategorie – kupon może być używany zarówno przez zarejestrowanych użytkowników, jak i wszystkich klientów korzystających z aplikacji mobilnej Mobile Photo Kiosk (gdzie pamiętani są i funkcjonują na zasadach użytkownika tymczasowego tak długo, jak długo jest zainstalowana aplikacja). Zastosowanie tej opcji zwiększa elastyczność promocji – pozwala na użycie kuponu przez osoby, które nie chcą się rejestrować. Ta grupa docelowa jest dostępna dla wszystkich typów kuponów.
Uwaga! W tej metodzie istnieje niestety obejście. Odinstalowanie i ponowna instalacja aplikacji wytworzy nowego użytkownika tymczasowego i będzie on mógł ponownie skorzystać z kodów Powitalnych lub Jednorazowych.

Przykłady
💡Zorganizuj akcję rabatową na pierwsze zakupy w Twoim sklepie – wystarczy, że utworzysz jeden kupon typu Jednorazowy z grupą docelową Tylko zarejestrowani użytkownicy lub użytkownicy aplikacji mobilnych, a następnie udostępnisz kod potencjalnym klientom. Z rabatu będą mogły skorzystać wszystkie nowe osoby w Twoim sklepie, które skorzystają z aplikacji mobilnej, a jeśli się zarejestrują będą mogły wykorzystać kupon również na aplikacji webowej.
💡Stała zniżka 5% dla pasjonatów z forum FOTOMANIACY? Stwórz kupon Przyklejony z grupą docelową Tylko zarejestrowani użytkownicy i wybraną zniżką 5% – przekaż kod forumowiczom. Po pierwszym zastosowaniu kupon przypisze się do kont użytkowników, a przy każdym następnym zamówieniu nie będą musieli już o nim pamiętać – będzie stosował się automatycznie (pod warunkiem, że dany klient będzie zalogowany do swojego konta).