Poziomy cenowe produktów i grupowe naliczanie rabatów

|    Nowości

|    01.12.2023

|    07.03.2024

|    10.05.2024

|    07.10.2024

Poziomy cenowe produktów i grupowe naliczanie rabatów

Poziomy cenowe produktów

W Mobile Photo Kiosk możesz uzależnić ceny jednostkowe produktów od liczby zamawianych przez klienta sztuk.

Produkty mogą być grupowane cenowo w ramach całych kategorii, a ich ceny zostaną wyznaczone na podstawie ich ilości w zamówieniu. Mechanizm ten nazywany jest poziomami cenowymi i pozwala na bezpośrednią promocję ilościową: „zamów więcej, a zapłacisz mniej”. Etykieta cenowa produktu wskazuje wówczas najniższą możliwą cenę, podając ją jako cenę „od”.

Poziomy cenowe mogą zostać określone indywidualnie dla każdego produktu, a do wyznaczenia promocyjnego poziomu cen może być brana pod uwagę ilość tylko tego konkretnego produktu lub też wszystkich produktów z tej samej kategorii. Takie sumowanie ilości pozwala na promocję typu: „zamów dowolne 3 foto-gadżety i zapłać mniej”, a mechanizm jest na tyle elastyczny, że działa nawet w przypadku, gdy produkty te mają różne ceny.

1. Konfigurowanie poziomów cenowych produktu

  1. Z poziomu Panelu administratora wybierz Ustawienia –> Produkty.
  2. Kliknij „Edytuj” przy produkcie, któremu chcesz ustawić poziomy cenowe i przejdź do sekcji „Ceny”.
  3. Posługując się przyciskami „+” (plus) oraz „” (minus) dodawaj i usuwaj kolejne poziomy cenowe (1).
  4. W kolumnie „Minimalny nakład” ustaw liczbę sztuk produktu, od której będzie obowiązywać inna cena za sztukę (2).
  5. W kolumnie „Cena za sztukę” określ cenę dla wybranego poziomu cenowego (3).
  6. W kolumnie „Cena promocyjna” określ cenę promocyjną dla tego poziomu cenowego (4).
  7. Zatwierdź zmiany przyciskiem „Zastosuj”.

2. Sumowanie ilości w ramach kategorii

Jak wspomniano wcześniej, różne produkty z kategorii mogą wspólnie wyznaczać poziom cenowy poprzez zsumowanie ilości zamawianych produktów.

Aby skorzystać z tej funkcjonalności wykonaj następujące kroki:

  1. Z poziomu Panelu administratora przejdź do: Ustawienia –> Produkty.
  2. Wybierz grupę produktów, dla której chcesz włączyć poziomy cenowe (na przykład Foto-Kubki) (1).
  3. Kliknij „Edytuj” i znajdź sekcję „Zasady poziomów” (2).
  4. Włącz „Poziomy cenowe według zsumowanej ilości” przesuwając odpowiedni suwak (3).
  5. Zatwierdź zmiany przyciskiem „Zastosuj” (4).

Przykłady

Kategoria, w ramach której chcemy włączyć grupowe naliczanie rabatów, to Foto-Kubki. Wewnątrz tej kategorii znajduje się Kubek termiczny (którego cena podstawowa to 49,90 zł) oraz Kubek ceramiczny (którego cena podstawowa to 26,99 zł).

Porównanie poziomów cenowych dla tych produktów prezentuje się następująco:

 

W sytuacji, kiedy w koszyku mamy:

   ➡️ 1x Kubek termiczny
   ➡️ 2x Kubek ceramiczny

 

standardowa cena (przy braku grupowego sumowania ceny) będzie wyznaczona jako:

   ➡️ 1x Kubek termiczny – 49,90 zł
   ➡️ 2x Kubek ceramiczny – 2 x 26,99 zł

 

Włączenie sumowania ilości spowoduje następującą zmianę cen w koszyku:

   ➡️ 1x Kubek termiczny – 45,99 zł
   ➡️ 2x Kubek ceramiczny – 2x 24,99 zł

Jak widać, zastosowane zostały ceny drugiego poziomu cenowego, ponieważ na to wskazuje sumaryczna liczba produktów w koszyku (3).

 

Finalnie naliczone ceny przedstawiają się następująco: